martes, 20 de octubre de 2009

DEBAT







Hola a tots i a totes!
Què puc dir d'aquest debat? La primera i més important ha estat que ha complert amb escreix les perspectives que m'havia fet en iniciar el mateix. Ha estat una tasca engrecadora, motivadora i d'aprenentage col·laboratiu. M'ha permès ampliar els coneixements que sobre aquest tema tenia.
Les repercusions personals i professionals:
  • aclarir alguns conceptes que en el seu ús diari no es fan de la forma correcta: interculturalitat i multiculturalitat.

  • veure que l'experiència és un grau en l'exercici de la nostra professió. jo no he treballat mai en una escola amb alumnat d'origens diversos. Llegir les aportacions que feien els companys/es que sí havien tingut aquesta oportunitat m'ha servit molt. Tant ho més que els conceptes teòrics, que amb els exemples de les experiències han estat més entenedors.
  • fer constar que el diàleg és la base per un bon enteniment professional

  • que en la diversitat d'opinions, argumentades, recau l'èxit del nostre treball.

L'importància del cas plantejat:




  • Respecte als jocs: la diversitat d'opinions m'ha fet veure que tot i que en un principi no m'atreien com a material per treballar a l'aula, són sens dubte un bon recurs a tenir en compte sempre que existeixi un acurat treball previ i una acurada posta en comú després. Són jocs agoserats, dins el camp dels jocs on es mouen els adolescents. També he trobat molt útil el seguit de recursos que els/les compoanys/es han donat. En aquesta carpeta he trobat molt interessant com els conceptes de racisme, xenofobia, etnocentrisme anaven apareixen i quines aportacions anaven surgint.


  • Respecte a l'orientació intercultural dels dos tutors: ha estat molt rica la diversitat d'opinions i els arguments donats per defensar-la. Alguns estaven dins un marc més teòric i d'altres més pràctic, fruit de l'experiència. S'ha arribat a certs consensos: necessitat d'un diàleg per arribar a acords, necessitat de que l'interculturalitat sigui tret identificatiu d'una escola i que impregni l'afer diari de la mateixa, que és important l'existència de les PATs de curs per assegurar que es té en compte el treball, però que l'interculturalitat s'ha d'abordar des de totes les àrees i en totes les activitats.

Dificultats: principalment ha estat el seguir el debat dia a dia i que hi han hagut aportacions una mica repetitives. Proposa l'existència d'un moderador/a de debat per anar tancant temes, ja que en alguns moments es creava un cercle sobre un mateix concepte. L'organització per carpetes molt bé, potser massa alumnat per carpeta.
Conceptes a aprofundir: més que conceptes que força s'han aclarit al llarg del debat, sí que em falta una comparativa de com es tracta la diversitat en altres països d'arreu del món. Les aportacions dels mòduls eren quelcom descriptives i potser seria convenient més pràctica. Per exemple: com s'actua en el país X davant els jocs proposats? quina seria la reacció de la direcció del centre davant la situació plantejada en el país Y?... De les actuacions d'altres podem construir i avençar.







No hay comentarios:

Publicar un comentario